torsdag 24. januar 2008

Opprettelse

Velkommen til Ultimogenitur,
en blogg av Magnus Dahle,
opprettet Torsdag 24.01.08


Dagen i dag startet med en nynorsk prøve. En prøve jeg helst ikke vil ha tilbake. Når over 90 prosent av befolkningen snakker bokmål, hva er da hovedpoenget med å lære nynorsk når man likevel kan forstå hverandre. Jeg stemmer for nynorsk som et valgfag i videregående skole, slik at de som ønsker å lære språket får muligheten, og også får tileggs poeng for det. På den måten siler vi ut de som er helt uinteresserte, slik at de heller ikke ødelegger for de som ønsker å ta tilbudet.

Uansett, velkommen til Ultimogenitur, en blogg for den yngre genrasjonen med fler!

1 kommentar:

Ingunn sa...

Jeg håper jeg også er velkommen selv om jeg ikke er like ung som deg :) Du har mye rett i at det er problematisk at vi må bruke såpass mye tid på nynorsken. Håper de ansvarlige tar til fornuft etterhvert.